Monday 28 July 2014

‘Tijd voor mezelf’

Eigenaresse Body Fashion Store dankt klanten
JOEP DERKSEN
ROELOFARENDSVEEN – De Body Fashion Store is gesloten; eigenaresse Sandra van der Wereld was het na 25 jaar keihard werken beu. Een kwart eeuw lang is ze als ondernemer actief geweest en ze had drie zaken opgebouwd. Plotseling besefte ze, dat het nog maar een paar jaar duurt voordat haar kinderen het huis uit gaan. Ze nam een radicaal besluit en heeft voortaan alleen nog de winkel Lindessa Noordwijk onder haar hoede.
De Body Fashion Store werd geopend in 2008. Het pand was al eigendom van Van der Wereld, maar een huurder kon niet gevonden worden. ‘We begonnen met een outlet en dat was een groot succes. Daarom bouwden we er een heel nieuwe winkel uit, met lingerie, nachtmode en badmode in het hogere segment van A-merken zoals Primadonna, Triumph en Sapph.’ De onderneemster is met twee winkels gestopt. Niet vanwege  de afgelopen economische crisis, zo maakt ze duidelijk. ‘Ik ben 25 jaar ondernemer en al die tijd heb ik zeven dagen in de week gewerkt. Ik heb daarr geen zin meer in. Ik wil een beetje normaal leven, al moet ik daar wel even aan wennen.’
Van der Wereld licht toe: ‘Ik word vijftig dit jaar en mijn kinderen groeien boven me uit. Ik heb al die tijd alleen maar gewerkt. Nu is het tijd voor mezelf en mijn kinderen. Als ik nog een paar jaar wat met mijn jongens wil doen, moet het nu. Het is een verademing om wat meer rust te krijgen en geen zeven, maar vijf dagen te werken.’ Gelukkig zijn er geen grote gevolgen voor haar personeelsleden Ans Opdam en Sophie Aanhane; zij blijven werkzaam voor Van der Wereld en wel in de zaak in Noordwijk (Hoofdstraat 61). ‘We willen onze klanten bedanken voor het jarenlange vertrouwen. Ze zijn ons echt trouw geweest.
Inmiddels vindt er een grote verbouwing plaats in het pand waar ooit de Body Fashion Store zat; er is namelijk een nieuwe huurder gevonden; Tandheelkundig Centrum Roelofarendsveen. De bekende tandarts Nazar Ghazarian heeft al zeven jaar werkervaring in Roelofarendsveen en nu gaat hij voor zichzelf beginnen. Het tandheelkundig centrum opent half augustus haar deuren.

No comments:

Post a Comment