Wednesday 30 July 2014

Lange wachttijden bij Lissese Apotheek

JOEP DERKSEN
LISSE – Veel mensen klagen over de lange wachttijden van de gemoderniseerde Lissese apotheek aan de Koninginneweg. Soms moeten klanten tot wel een uur wachten, voordat ze hun voorgeschreven recept daadwerkelijk krijgen.
Een van de lezers van het Witte Weekblad trok aan de bel en stelde: ‘Vanmorgen haalde ik mijn medicijn op; ik trok nummer 42 bij het bonnetjesapparaat en nummer 27 was aan de beurt. Er was divers personeel achter bezig, maar aan de balie zaten slechts drie dames. De wachtenden vertelden dat ze al ongeveer drie kwartier tot een uur zaten te wachten. Zij beaamden dat dit soort wachttijden gebruikelijk zijn sinds de samenvoeging van de apotheken en dat het een janboel is. Herhaalrecepten zijn soms na twee dagen nog niet afgehandeld. Na een half uur wachten ben ik weggelopen. De apotheker is met de huidige dienstverlening op het verkeerde pad en heeft geen oog voor het belang van zijn cliënten.’
Afgelopen week is aan enkele bezoekers van de apotheek gevraagd naar hun ervaringen en Gerard Arrachart stelt: ‘Het is echt een probleem. Ik kan me voorstellen dat ze bezuinigingen moeten doorvoeren, maar niet op deze manier. Ik word er gestoord van. Ze kunnen mijn medicijnen niet vinden of hebben ze niet. Ik moest al een keer terug naar de dokter om mijn voorgeschreven recept opnieuw te krijgen. Ze moeten dat recept echt morgen hebben, anders ga ik stennis schoppen.’
Binnen staan zes lege balies, maar achterin zijn bij de pillen en poeders vijf dames in de weer; waar ze mee bezig zijn, dat is voor de handvol wachtende mensen onduidelijk. Een dame die aleen als ‘José’ betiteld wil worden, zegt nadat ze geholpen is: ‘Nou duurde het heel kort en bovendien is het hier lekker koel.’ De heer Krijger is gepensioneerd en hoeft zich niet meer te haasten, zo laat hij weten. ‘Sommige mensen hebben altijd wat te klagen. ’s Morgens gaan ze met z’n allen naar de dokter en dan komen ze tegelijk hier bji de apotheek. En inderdaad moet je twee dagen wachten op je medicijn. Ik moet zelfs veertien dagen wachten tot ik mijn Pretnison krijg.’ Op dat moment loopt een vrouw ontevreden de apotheek uit en stapt op haar fiets: ‘Gisteren heb ik voor 10:00 uur een recept gebracht en nu kwam ik het medicijn ophalen. Maar ze hebben dat recept vandaag pas verwerkt en ik moet morgen weer terugkomen.’

No comments:

Post a Comment