Friday 10 October 2014

Leidenaren gaan massaal in Oegstgeest parkeren

OEGSTGEEST – Het college van burgemeester en wethouders is niet blij met het besluit van de gemeente Leiden om overal betaald parkeren in te voeren. De angst bestaat, dat Leidenaren hun auto’s op Oegstgeestse straten gaan parkeren. Wethouder Wendelien Tönjann liet donderdag 25 september weten: ‘Ik heb met mijn collega in Leiden hierover gesproken en mijn bezorgdheid uitgesproken. Ons college kan pas na eind november een zienswijze indienen. Ik heb duidelijk gemaakt dat een waterbedeffect komt, als het betaald parkeren tot de Warmonderweg wordt ingesteld. We zitten als enige  gemeente in deze positie.’ Of de invloed van de Oegstgeestse wethouder zo ver reikt, dat Leiden geen betaald parkeren invoert tot aan de gemeentegrens, valt te betwijfelen. Ook de wethouder zelf lijkt daar niet zeker van, gezien haar afsluitende opmerking: ‘Ik heb het in ieder geval onder de aandacht gebracht.’

No comments:

Post a Comment