Monday 22 September 2014

Nieuwe voorzitter Voedselbank Alkemade

JOEP DERKSEN
KAAG EN BRAASSEM – De Voedselbank Alkemade heeft een nieuwe voorzitter (Don Klerkx) en vice-voorzitter (Petra Turk). Zij hebben de taak op zich genomen om de geplaagde Voedselbank weer in rustiger vaarwater te krijgen.
Klerkx is in deze gemeente onder meer bekend vanwege zijn activiteiten voor de Wmo-adviesraad. Hij vertelt over de reden, waarom hij  deze taak op zich neemt: ‘Uiteraard heb ik wel even geaarzeld toen mij gevraagd werd toe te treden tot het bestuur van de Voedselbank Alkemade. Als nieuws-nerd ontgaat mij niet zoveel in de pers en heb ook ik de perikelen van de afgelopen maanden gelezen; bovendien kwam deze kwestie in mijn hoedanigheid als Wmo-raadslid ook op het bordje. Maar lang geaarzeld heb ik eigenlijk niet, want er is maar één ding belangrijk: dat mensen worden geholpen, die door wat voor omstandigheden dan ook niet in hun eerste levensbehoefte kunnen voorzien. Dát is belangrijk en daarvoor dienen alle ego's en ego'tjes te wijken. Het wordt een hele klus, maar met steun van Petra Turk gaan we die uitdaging aan.’
Meerdere mensen hebben aangegeven bereid te zijn om de functie van penningmeester aan te nemen; hierover vinden nog gesprekken plaats. De Voedselbank Alkemade gaat in de toekomst opereren onder de vlag van Voedselbank Nederland; zo wordt een professionele aanpak gegarandeerd.

No comments:

Post a Comment