Thursday 12 June 2014

Van der Zon stapt op

Door Joep Derksen
TEYLINGEN – Wethouder Leo van der Zon stopt met onmiddellijke ingang als wethouder. Hij vindt dat hij onvoldoende steun krijgt van zijn fractie en hij heeft zijn ontslag aangeboden aan burgemeester Anne-Lize van der Stoel.
Na ruim acht jaar gooit Van der Zon het bijltje er bij neer. Een van de redenen hiervoor is, dat er geen klik is tussen hem en de VVD-fractie. ‘Ondanks de start van de nieuwe collegeperiode met een groot aantal voorkeursstemmen, ondervond ik in de eerste maanden te weinig vertrouwen voor een vruchtbare samenwerking met mijn eigen fractie. De voor mij noodzakelijke wisselwerking ontbreekt. Daarom heb ik besloten om mijn functie als wethouder van Teylingen neer te leggen’, zo laat hij weten. Van der Zon gaat zich weer richten op zijn onderneming. Tevens blijft hij aan als voorzitter van het Bloemencorso Bollenstreek.

 

No comments:

Post a Comment