STREEK – De mensen met een
Wmo-indicatie die gebruik maken van een regiotaxi, moeten hiervoor vanaf 1
januari 2015 meer voor gaan betalen. Dit resultaat boekten de bestuurders van
de Duin- en Bollenstreek in het gemeentelijk overlegorgaan Holland Rijnland.
Het gaat alleen om de Bollenstrekers die meer moeten lappen voor een
regiotaxiritje; voor de mensen die elders in het gebied Holland Rijnland wonen,
gelden na 1 januari 2015 nog dezelfde tarieven. Wethouder Adri de Roon (D66)
deelde woensdag 21 mei tijdens de vergadering van de commissie Maatschappij en
Financiën mee: ‘Alle gemeenten in Holland Rijnland stemmen er mee in dat voor
de vijf gemeenten in de Bollenstreek de tarieven sterker zullen stijgen vanaf 1
januari 2015. Voor mensen met een Wmo-indicatie beneden de 65 jaar gaat het
bedrag naar 1 euro en voor mensen boven de 65 jaar wordt dat bedrag 70
eurocent.’
No comments:
Post a Comment