Monday, 2 June 2014

Hogere tarieven regiotaxi

STREEK – De mensen met een Wmo-indicatie die gebruik maken van een regiotaxi, moeten hiervoor vanaf 1 januari 2015 meer voor gaan betalen. Dit resultaat boekten de bestuurders van de Duin- en Bollenstreek in het gemeentelijk overlegorgaan Holland Rijnland. Het gaat alleen om de Bollenstrekers die meer moeten lappen voor een regiotaxiritje; voor de mensen die elders in het gebied Holland Rijnland wonen, gelden na 1 januari 2015 nog dezelfde tarieven. Wethouder Adri de Roon (D66) deelde woensdag 21 mei tijdens de vergadering van de commissie Maatschappij en Financiën mee: ‘Alle gemeenten in Holland Rijnland stemmen er mee in dat voor de vijf gemeenten in de Bollenstreek de tarieven sterker zullen stijgen vanaf 1 januari 2015. Voor mensen met een Wmo-indicatie beneden de 65 jaar gaat het bedrag naar 1 euro en voor mensen boven de 65 jaar wordt dat bedrag 70 eurocent.’

No comments:

Post a Comment